Understanding how the public broadcasting system works in Germany
The article on the Deutsche Welle website reconstructs the evolution of the public media system in Germany

The scandal of Patricia Schlesinger, director of the Berlin public broadcaster RBB Rundfunk Berlin-Brandenburg (illicit reimbursements and a rich consultancy to her husband) has been ridden by the right wing, but even some government parties are talking about reforming the public media. There are 21 television and 83 radio stations in the country, which share 8 billion in license fees (each household pays 18.36 euros per month). Deutsche Welle (financed by the federal government, however, not by the license fee) reconstructs the evolution of the German radio and television system: from the first stations opened in the four occupation zones (into which the country was divided after the Second World War) to the subsequent development and the emergence of new stations after reunification, and up to the present day. The topic of public funding and the credibility of information is also addressed: despite the scandal, 70% of citizens (2020 data) trust the public media. Here you can read the full article, in English.

Translate »